Fulltime Blogger & Influencer. Best New Media at Blue Ribbon 2014 Award. Best Motorsport Blog MSMW 2015.

Assalamualaikum w.b.t
Seminggu yang amat risau buat MB dan isteri.. Ialah dengan keadaan Mr Ray yang tidak sihat.. Demam, batuk, selsema lagi.. Budak-budak kalau selsema memang kesian kita tengok.. Sedangkan kita yang dewasa ini pun benci bila kena selsema kan..
2-3 hari ini Mr Ray berulang alik ke Klinik Pakar Kanak-Kanak untuk ambil Nebulizer.. Iaitu proses mencairkan kahak dengan ambil gas.. Doktor kata Mr Ray banyak kahak di paru-parunya.. Jadi selain ubat kena ambil Neb juga..
Tengok, siap dibedung lagi kan..

Ini Mesin Nebulizer kat klinik tu.. Comel kan..

Isteri MB terpaksa menenangkan Mr Ray

Nampka air mata melelehkan.. Mr Ray tak suka ambil Neb..

Sebenarnya kesian bila tengok Mr Ray kena ambil Neb.. Dia meronta-ronta, menangis, menjerit sebab tak nak ambil Neb tu.. Tapi nak atau tidak, kena juga ambil sebab nak cairkan kahak tu.. Sebab itulah dibedung.. 
Nota Lastik : Doakan supaya Mr Ray cepat sembuh ya rakan-rakan.. Semoga dia sihat dan aktif seperti kanak-kanak lain…

5,911 total views, 4 views today

Leave Your Comment

Comments

  1. Kesian pulak tengok gambar Mr.Ray yang ni..
    Nampak rasa sedih dia tu..
    Memang sayu hati kalau tengok budak2 sakit..
    Nak luah, tak pandai nak berkata2 macam org beso..

    #Komen lagi walaupun artikel dah lama.. hehe
    ANIRAH AZURI Ajak Terjah Artikel Terbaru Beliau ..Diet Atkins Boleh Makan KFCMy Profile

  2. Baru berbual-bual mengenai mesin nebulizer ketika berjumpa bro #SBB2013 tempoh hari. Lepas mengambil nebulizer akan lebih mudah untuk bernafas dan berasa mengantuk. Harap-harap tidak menjadi serius dan kesihatan anak semakin baik.

  3. Semoga Allah memberikan kesembuhan..syakallah.Banyak kes seperti ini apabila baby diurut boleh baik dan kes sesak nafasnya tdk brulang.ada yg sanggup dtg dr jauh semata2 nak urutkan anak yg tak sampai 20 minit

  4. assalamualaikum MB….kesian nyer Mr.Ray….sayu nyer ! mama dah rasa bagaimana anak mama pun kena mcm ni sedih tengok tapi x boleh nak buat apa terpaksa juga lakukan..:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam